klimatyzator przeróbka
Dodane przez Arecki dnia Październik 13 2013 14:18:25
Na allegro kupiłem jednostkę zewnętrzną klimatyzatora Mitsubishi SCM45 ZGS inverter i jednostkę wewnętrzną SRK35ZIX . Miały być nowe, co rozumiałem jako fabrycznie skręcone i nikt w nich nie kręcił. Są rozkręcane i po podłączeniu nie działa .
Nie wiem czy to wina nie współpracujących z sobą modeli , zewnętrzna to multi, a wewnętrzna ma pracować z pojedyńczo. Co pamiętam z szkolenia to można było rożnie zestawy składać . NA pewno prze de mną ktoś to w łapkach miał .
SRK35ZIX po podaniu napięcia komunikuje się z pilotem w zakresie załącz, wyłącz, praca wentylatora, mode działa, na grzaniu wyłączony wentylator . Napięcie sterujące z zacisku 3 wynosi zero.
Jak podam napięcie na jednostkę zewnętrzna L, N, masa to słychać na chwilę zawory i nic więcej. Na zaciskach 1, 2 pojawia się napięcie, a na 3 zero .
Podłączyłem kabelki, rury i tez nie ma sygnału sterującego .
Nie sprawdzałem wcześniej montując klimy, jak z napięciami sterującymi w inwerterze, czy najpierw musi pojawić się jednostki zewnętrznej, czy odwrotnie gdy multi . Teraz nie mam dostępu do sprawnych klim.
Zależy mi na uruchomieniu samej jednostki zewnętrznej . Jakie sygnały podać aby silnik i wentylator ruszył ? Cyfrowo są sterowane .
W/g mnie płytka sterująca w jednostce wewnętrznej jest uszkodzona. Jak ją pominąć, mógłbym wtedy ta sprężarkę w pompie ciepła zastosować . Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC.
Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety najgorszą metodę określania położenia wirnika względem stojana czyli pomiar napięcia na trzeciej niepracującej fazie. W porządnych silnikach BLDC są czujniki halotronowe lub nawet enkodery. Zakłócenia napięcia informującego o położeniu prowadzą do niewłaściwego włączania tranzystorów czyli jak gdyby "obluzowanie" komutatora a przez to do prawie zwarcia. Ogólnie pali się elektronika. Najczęściej hybrydowe matryce tranzystorów. Są to dość duże (ok 3x5 cm) elementy przyciśnięte do radiatora. Spróbuj odczytać symbol i szukaj schematu po symbolu tego elementu. Ja kiedyś znalazłem w ten sposób schematy, ale straciłem je razem z dyskiem. Mam tylko karty katalogowe do dwóch takich elementów: FSBS10CH60 i HIP4086. Możesz ściągnąć je z netu.